3 tips
om je klantenbestand te laten groeien


Gepubliceerd op: 11-10-2022

Je salon staat, je website is online en je hebt inmiddels een aantal vaste, terugkerende klanten. Daar red je het wel mee, maar je zou graag nog wat nieuwe klanten trekken. Bijvoorbeeld omdat je regelmatig nog wat gaatjes in je agenda hebt of omdat je je salon graag wilt uitbreiden met nieuwe apparaten en behandelingen. Maar hoe laat je eigenlijk je klantenbestand groeien?





5D Focus HIFU

3 MAKKELIJKE TIPS VOOR MEER KLANTEN


Op deze manier trek je meer klanten naar je salon, zonder te adverteren:

1. VRAAG EEN GOOGLE PROFIEL AAN


Nieuwe schoenen nodig? Zoek je een loodgieter? Of wil je wat aan die rimpels laten doen? Grote kans dat je zoektocht begint op Google. Daar wil je dus gevonden worden met je website. Je kunt dan een duur marketingbureau inhuren, maar in veel gevallen is dat helemaal niet nodig.

Je kunt namelijk gewoon een gratis Google bedrijfsprofiel aanvragen via Google Mijn Bedrijf. Google Mijn Bedrijf. Daarmee wordt je zichtbaar in Google Maps, maar ook in de ‘local 3 pack’. Dat zijn de suggesties van Google voor de beste lokale bedrijven. Daar wil je dus tussen zitten wanneer mensen uit jouw regio een beautysalon zoeken!

Je kunt je Google Mijn Bedrijf hier gratis aanvragen.

2. WEES ACTIEF OP SOCIAL MEDIA


Je hebt het vast wel eens gehoord: je moet actief zijn op social media. En terecht, want het werkt. Met een paar goede berichten op Facebook of Instagram kun je een hoop nieuwe mensen bereiken. Maar wat kun je dan allemaal posten? Denk hierbij aan het volgende:

  • voor-en-na-foto’s van het resultaat van behandelingen
  • testimonials van klanten
  • tijdelijke acties
  • updates over vrije plekjes in je agenda
  • video’s van je salon of behandelingen
  • tips voor de beste nazorg
  • reminders voor klanten om op tijd een behandeling te boeken voor drukke tijden die eraan komen (zomervakantie, kerst, etc.)

De sleutel tot succes ligt hier in consistentie. Blijf dus vooral posten. Ook als de klanten niet meteen binnenstromen. Zeker nieuwe klanten die je nog niet zo goed kennen, nemen waarschijnlijk pas na meerdere posts contact met je op!


3. STIMULEER MOND-TOT-MONDRECLAME


Mond-tot-mondreclame is nog steeds één van de beste vormen van marketing. Ook voor je salon. Familie, vrienden of collega’s die jouw salon aanraden, hebben namelijk veel meer effect dan reviews van vreemden op het internet (al zijn die ook belangrijk). Probeer je huidige klanten daarom jouw beautysalon te laten promoten.

Hoe? Geef ze bijvoorbeeld persoonlijke korting op een volgende behandeling. En eventueel geef je diezelfde korting aan elke nieuwe klant die hen komt. Ook kun je werken met bijvoorbeeld gift cards die de klanten die je nu al hebt weg kunnen geven. Als ze tevreden over je zijn, doen ze dat graag!

 

Klanten behouden met een loyaliteitsprogramma

Nieuwe klanten trekken is één, maar je wilt ze natuurlijk ook behouden. Dat kun je doen met een loyaliteitsprogramma. Een soort spaarpuntensysteem waarmee jouw klanten sparen voor bijvoorbeeld gratis producten of een eenmalige korting op een behandeling. Houd het daarbij wel zo simpel mogelijk; gewoon 1 punt per behandeling of per uitgegeven bedrag. Dat houdt het overzichtelijk en scheelt weer vragen!

 

Meer weten?

Wil je jouw klanten ook trekken met nieuwe behandelingen? Of je salon uitbreiden met nieuwe apparatuur en producten voor wat extra upselling? Bekijk dan al onze producten of maak een vrijblijvende afspraak om jouw favoriete apparaten te bekijken en je te laten adviseren over passende leaseplannen of betaalmogelijkheden.

We ontvangen je graag.
Nidhan Chhina - CEO


 

contact via Whatsapp